معرفی دوره
امروزه پایتون یکی از پر طرفدارترین زبان های برنامه نویسی میباشد. این زبان بخاطر ویژگیهای منحصر به فرد آن میان برنامه نویسان از محبوبیت ویژهای برخوردار است. در این دوره آموزشی شما با مفاهیم کامل برنامه نویسی در پایتون به صورت جامع و پروژه محور آشنا خواهید شد، در ادامه به بررسی سرفصل های ارائه شده در این دوره خواهیم پرداخت :
آشنایی با زبان برنامهنویسی پایتون :
در این فصل شما با زبان برنامه نویسی پایتون آشنا خواهید شد، همچنین بررسی کردیم که چرا باید زبان برنامهنویسی پایتون را از بین زبانهای برنامهنویسی موجود انتخاب کرد، مزایا و ویژگیهای این زبان را بررسی کردهایم و نحوه نصب و راه اندازی پایتون و محیط برنامهنویسی visual Studio Code را به شما آموزش دادهایم.
متغیرها و قوانین نامگذاری آنها :
متغیر یکی از ابزارهای مهم در برنامه نویسی میباشد کار بر با کمک آن میتواند دادههای مورد نظر خود را در حافظه نگهداری و مدیریت نماید و در صورت لوزم از آنها استفاده کند در این فصل به معرفی متغیرها و قوانین نام گذاری آنها خواهیم پرداخت.
نوع داده عددی :
دادهها انواع مختلفی دارند، در این فصل به بررسی دادههای عددی و نحوه استفاده آنها در زبان پایتون خواهیم پرداخت.
عملگرها :
در این فصل به بررسی و معرفی انواع عملگر در پایتون خواهیم پرداخت، عملگرهای حسابی، عملگرهای مقایسهای، عملگرهای منطقی، عملگرهای بیتی، عملگرهای انتسابی، عملگرهای هویتی و عملگرهای عضویت از جمله عملگرهایی هستند که در این فصل مورد بررسی قرار میگیرند، سپس به بررسی اولویت گذاری در عملگرها خواهیم پرداخت و تاثیر اولویت بندی را در نتایج محاسبات مشاهده خواهیم کرد.
دستورات شرطی:
در این فصل به بررسی انواع عبارات شرطی در پایتون پرداخته شده است، شما ذر این فصل خواهید آموخت در شرایطی که در برنامه نیاز به تصمیم گیری دارید و نیاز است تا در شرایط مختلف عملکردی متفاوت و متناسب با شرایط داشته باشد چگونه از دستورات شرطی استفاده کنید.
حلقههای تکرار:
در این فصل انواع حلقههای تکرار بررسی میشود، حلقههای for و while و شرایط استفاده از هر یک با مثالهای کاربردی فراوان بررسی شده، همچنین ساختارهای تکرار تودرتو از جمله مسائلی است که در این فصل به بررسی آن خواهیم پرداخت و به شما خواهد آموخت که چگونه حلقه مناسب ساختار تکرار خود را انتخاب و از آن برای برنامههای خود استفاده نمایید. همچنین در این فصل با تابع range برای تولید دنباله به عنوان شمانده حلقهها آشنا خواهیم شد.
انواع رشتهها :
رشتههای از کاربردی ترین انواع داده در زبانهای برنامه نویسی هستند که در این فصل به شکل ویژهای به بررسی آن پرداختهایم. در این فصل شما با رشتهها و انواع توابع مربوط به آنها، دنبالههای فرار و قالب بندی رشتهها آشنا خواهید شد. در نهایت با ارائه مثالهای فراوان به نحوه عملکرد این توابع در برنامه مسلط خواهید شد.
انواع داد لیست، تاپل و آرایه:
این فصل به دنبالههای پایتون اختصاص داده شده است، در این فصل با انواع لیستها تاپلها و آرایهها و نحوه تعریف، ویرایش و حذف کردن داده در آنها آشنا خواهید شد و با انواع توابع مناسب با هر یک از انواع دادههای ذکر شده را با مثالهای فراوان مورد بررسی قرار میدهیم، همچنین خواهیم آموخت که چگونه از این نوع دادهها برای ذخیره دادههای مدنظر استفاده کنیم و چگونه این نوع دادهها را در حلقههای خود در برنامه بکار گیریم.
مجموعهها و دیکشنریها :
فصل سیزدهم به بررسی مجموعهها و عملیات مختلف بر روی آنها مثل اجتماع، اشتراک، تفاضل و … و توابع متناسب با این نوع داده اختصاص داده شده است همچنین در این فصل با نوع داده دیکشنری و اعملیات مختلف بر روی آنها آشنا خواهید شد و توابع آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
توابع :
توابع نویسی یکی روشهای مهم در برنامه نویسی در هر زبانی به شمار میآید، تابع باعث بالا رفتن خوانایی برنامه قابل اعتماد شدن سورس کد و توسعه راحتتر آن میشود. در این فصل شما خواهید آموخت چگونه کدهای مد نظر خود را در قالب تابع پیاده سازی کنید، همچنین خواهید آموخت که پارامترها، آرگومانها و خروجی یک تابع چیست و چگونه میتوان از انواع آن بهره گرفت.
فایلها:
در فصلهای قبل با انواع داده در پایتون آشنا شدید که دادههای مورد نظر را به صورت موقت و فقط تا پایان زمان اجرای برنامه در حافظه نگهداری میکردند، ولی گاهی نیاز است برخی دادهها را به شکلی ذخیره کرد که حتی بعد از پایان برنامه نیز ازبین نروند، اینجاست که فایلها کارایی خود را به عنوان یکی از روشهای نگهداری داده به صورت بلند مدت نشان خواهند داد، در این فصل به بررسی انواع فایلهای باینری و متنی خواهیم پرداخت و روشهای مختلف نوشت و خواندن داده در فایل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
مدیریت خطا، استثنا و تست توابع :
از مهمترین متدهای برنامه نویسی استاندارد، برنامه نویسی با مدیریت خطا میباشد که در این فصل به آن خواهیم پرداخت، خطاها انواع مختلف دارند که باعث توقف برنامه و یا باعث بروز اشتباه در ارائه مقدار خروجی مورد نظر میشوند که به آن خطاهای منطقی نیز گفته میشود، در هر صورت خطا به هر شکل در برنامه نشانه خوبی نخواهد بود و لذا در این فصل به شاما خواهیم آموخت که انواع خطا چیست و چگونه میتوان خطاهای احتمالی را تشخیص و مدیرت کرد.
کتابخانه :
تعریف و استفاده از کتابخانهها یکی از کلیدی ترین نقاط قوت زبان برنامه نویسی پایتون محصوب میشود، شما در این فصل با مفهوم کتابخانه و همچنین کتابخانههای محبوب و پرکاربرد پایتون آشنا میشود و خواهید آموخت که چگونه کتابخانه اختصاصی خود را طراحی کرده و برای استفاده در اختیار عموم قرار دهید.
شیگرایی :
این فصل از کتاب به مبحث شیگرایی در پایتون اختصاص داده شده است، در این فصل شما با مفاهیم فراوانی از مفاهیم شی گرایی آشنا خواهید شده از جمله مباحث کلاس و کاربردهای آن، نمونه سازی، صفات و متدها، کپسوله سازی، وراثت، ترکیب، چندریختی، تجرید، انواع شیگرایی انجمنی، مفهوم minix، Abstraction و … آشنا خواهید شد و به شکل مفصل و با مثالهای پرکاربرد و فراوان بر این مباحث مسلط خواهید شد.
دوره های مرتبط
آموزش شناسایی پلاک براساس ویژگی تراکم لبه در ناحیه پلاک
معرفی دوره یکی از کاربرد های جذاب بینایی ماشین ها، تشخیص پلاک خودرو می باشد که در حال حاضر و…
آموزش تشخیص سلول سرطانی پروستات با قطعه بندی تصویر
معرفی دوره مباحث قطعه بندی تصویر یا segmentation یکی از پرکاربردترین و اساسی ترین مباحث در پردازش تصویر و بینایی…
آموزش تشخیص آنلاین دایره در تصویر با استفاده از وب کم
معرفی دوره یکی از دوره های پایه و کاربردی در پردازش تصویر و بینایی ماشین تشخیص اشکال هندسی می باشد…
آموزش شناسایی چهره در تصویر
معرفی دوره تشخیص چهره یکی از تکنولوژی های جذاب و بسیار پرکاربرد رشته هوش مصنوعی و شاخه بینایی ماشین است،…
امتیاز دانشجویان دوره
نظرات
350,000 تومان قیمت اصلی 350,000 تومان بود.210,000 تومانقیمت فعلی 210,000 تومان است.
مهندس هومن بهرامی
کارشناسی ارشد هوش مصنوعیمتخصص طراحی سیستم های هوشمند و بینایی ماشین، کارآفرین و مدرس دانشگاه
قوانین ثبت دیدگاه