(دانشجویان محترم دانشگاه خیام در هنگام ثبت سفارش حتمی نام و نام خانوادگی خود را در توضیحات سفارش ثبت نمایند)
کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در ++C یکی از جدید ترین کتابهای آموزشی پاییه برای یادگیری مباحث الگوریتم نویسی ئ برنامه نویسی در زبان ++C می باشد در این کتاب در 19 فصل شما را به شکل کامل از مفاهیم پایه کامپیوتر و الگوریتم نویسیشروع کرده و در نهایت به مفاهیم و روشهای برنامه نویسی در زبان ++C شما را آشنا خواهد کرد در ادامه به شرح موضوع هر فصل خواهم پرداخت :
فصل اول (آشنایی با کامپیوتر) :
در این فصل شما را با هر آن چیزی که یک برنامه نویس نیاز دارد تا از یک سیستم کامپیوتری بداند آشنا خواهیم کرد، از تاریخچه کامپیوتر گرفته تا قطعات تشکیل دهنده کامپیوتر و ساختار عملکردی کلی آن. در پایان این فصل شما با ساختار و تاریخچه و نحوه عملکرد یک سیستم کامپیوتر کاما آشنا خواهید شد.
فصل دوم (سیستم اعداد) :
این فصل به شکل اختصاصی به بررسی سیستم اعداد به ویژه سیستم اعداد مورد استفاده در کامپیوترها می پردازد، همانطور که میدانید همه داده ها در یک سیستم کامپیوتری به صورت اعداد ذخیره می شوند حتی فیلم ها و تصاویر و …. سیستم کامپیوتری یک سیستم دودویی است که داد هها را به صورت 0-1 می بیند، ولی جهت محاسبات ما نیازمند سیستم های مختلفی از اعداد داریم که در این فصل شما را با تمام این سیستم های اعداد و نحوه محاسبات آنها همچنین نحوه تبدیل شدن آ نها به یکدیگر به شکل مفصل آشنا خواهیم کرد.
فصل سوم (الگوریتم ها و فلوچارت) :
در این فصل با مفهوم الگوریتم و روشهای ارائه الگوریتم آشنا خواهید شد، آشنایی با الگوریتم و نحوه تبدیل راه حل به یک الگوریتم قابل ارائه یک از اصلی ترین تکنیک هایی است که یک برنامه نویس برای رسیدن به موفقیت به شدت به آن نیاز دارد، یک برنامه نویس خوب، کسی است که با مفهوم الگوریتم آشنایی کامل داشته باشد و در صورت بروز مشکلات پیش رو در زمان برنامه نویسی بتواند راه حل های مناسبی را یافته و به الگوریتم تبدیل کند. بیان الگوریتم راه های مختلفی دارد از جمله این راه ها می توان به بیان الگوریتم به زبان ساده، بیان ریاضی یا شبه کد و فلوچارت اشاره کرد، که در این فصل به شکل مفصلی به آموزش این روش ها با بیش از 60 مثال کاربردی خواهیم پرداخت.
فصل چهارم (نرم افزار Edraw):
در فصل قبل شمارا با نحوه ارائه الگوریتم به صورت فلوچارت آشنا کردیم در این فصل با ارائه آموزش نصب و استفاده از نرم افزار کاربردی Edraw به شما کمک خواهیم کرد تا فلوچارتهای خود را به شکل استاندارد و سیستمی طراحی نمایید.
فصل پنجم (آشنایی با زبان برنامه نویسی ++C )
در این فصل شما با زبان برنامه نویسی ++C آشنا خواهید شد، همچنین بررسی کردیم که چرا باید زبان برنامه نویسی ++C را از بین زبان های برنامه نویسی موجود انتخاب کرد، مزایا و ویژگی های این زبان را بررسی کرده ایم.
فصل ششم (ورودی و خروجی استاندارد)
در این فصل شما با انواع ورودی خروج یهای استاندارد و نحوه دریافت ورودی و یا ارسال خروجی در زبان برنامه نویسی ++C آشنا خواهید شد، همچنین مفاهیم اولیه برای شروع به کار با زبان برنامه نویسی ++C را نیز فرا خواهید گرفت.
فصل هفتم (متغیرها و قوانین نامگذاری آنها) :
متغیر یکی از ابزارهای مهم در برنامه نویسی می باشد کار بر با کمک آن می تواند داده های مورد نظر خود را در حافظه نگهداری و مدیریت نماید و در صورت لزوم از آنها استفاده کند در این فصل به معرفی متغیرها و قوانین نامگذاری آنها خواهیم پرداخت.
فصل هشتم (انواع داده) :
داده ها انواع مختلفی دارند، در این فصل به بررسی انواع داده ها در ++C و نحوه استفاده آنها خواهیم پرداخت.
فصل نهم (عملگرها) :
در این فصل به بررسی و معرفی انواع عملگر در ++ C خواهیم پرداخت، عملگرهای حسابی، عملگرهای مقایس های، عملگرهای منطقی، عملگرهای بیتی، عملگرهای انتسابی از جمله عملگرهایی هستند که در این فصل مورد بررسی قرار می گیرند، سپس به بررسی اولویت گذاری در عملگرها خواهیم پرداخت و تاثیر اولویت بندی را در نتایج محاسبات مشاهده خواهیم کرد.
فصل دهم (دستورات شرطی) :
در این فصل به بررسی انواع عبارات شرطی در ++C پرداخته شده است، شما در این فصل خواهید آموخت در شرایطی که در برنامه نیاز به تصمیم گیری دارید و نیاز است تا در شرایط مختلف عملکردی متفاوت و متناسب با شرایط داشته باشد چگونه از دستورات شرطی استفاده کنید.
فصل یازدهم ( حلق های تکرار ) :
در این فصل انواع حلقه های تکرار بررسی می شود، حلقه های for، while، do-while و شرایط استفاده از هر یک با مثال های کاربردی فراوان بررسی شده، همچنین ساختارهای تکرار تودرتو از جمله مسائلی است که در این فصل به بررسی آن خواهیم پرداخت و به شما خواهد آموخت که چگونه حلقه مناسب ساختار تکرار خود را انتخاب و از آن برای برنامه های خود استفاده نمایید.
فصل دوازدهم (آرایه ها) :
آرایه ها متغیرهایی هستند که به شما اجازه ذخیره سازی چند مقدار هم نوع در یک متغیر را می دهند، در این فصل خواهید آموخت که چگونه از آرایه ها در برنامه های خود استفاده کنید.
فصل سیزدهم (انواع رشته ها):
رشته ها یکی از کاربردی ترین انواع داده ها در زبان های برنامه نویسی می باشند، در این فصل به شکل مفصلی به رشته انواع توابع و کاربردهای آنها برای رشته ها خواهیم پرداخت.
فصل چهاردهم (توابع) :
توابع نویسی یکی روش های مهم در برنامه نویسی در هر زبانی به شمار می آید، تابع باعث بالا رفتن خوانایی برنامه قابل اعتماد شدن سورس کد و توسعه راحتتر آن می شود. در این فصل شما خواهید آموخت چگونه از توابع از پیش تعریف شده ++C استفاده نمایید و چگونه کدهای مد نظر خود را در قالب تابع پیاده سازی کنید، همچنین خواهید آموخت که پارامترها، آرگومان ها و خروجی یک تابع چیست و چگونه می توان از انواع آن بهره گرفت.
فصل پانزدهم (اشاره گرها و لیست پیوندی) :
در این فصل با مفهوم اشاره گر و کاربردهای آن آشنا خواهید شد، همچنین خواهید آموخت که چگونه با کمک اشاره گرها لیست پیوندی تعریف کنید و از مزایای این ساختار بهرهمند شوید.
فصل شانزدهم (فایل ها) :
در فصل های قبل با انواع داده در ++C آشنا شدید که داده های مورد نظر را به صورت موقت و فقط تا پایان زمان اجرای برنامه در حافظه نگهداری می کردند، ولی گاهی نیاز است برخی داده ها را به شکلی ذخیره کرد که حتی بعد از پایان برنامه نیز ازبین نروند، اینجاست که فایل ها کارایی خود را به عنوان یکی از روش های نگهداری داده به صورت بلند مدت نشان خواهند داد، در این فصل به بررسی انواع فایل های باینری و متنی خواهیم پرداخت و روش های مختلف نوشت و خواندن داده در فایل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
فصل هفدهم (ثبات ها و حافظه پویا) :
این فصل شما را با نحوه تعریف و استفاده از ثبات ها و حافظه های پویا در زبان C و ++C آشنا می کند، همچنین مزایای استفاده از این حافظه ها برای شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
فصل هجدهم (مدیریت خطاها و استثناها) :
مدیریت کردن خطاها در یک برنامه قابلیت اطمینان به آن برنامه به شکل چشم گیری بالا خواهد برد، در این فصل ابتدا با انواع خطاها آشنا خواهید شد سپس نحوه مدیریت کردن این خطاها را خواهید آموخت.
فصل نوزدهم (پروژه های پایان دوره) :
در بخش پروژ ههای کتاب سه پروژه پرکاربرد که معمولا به عنوان پروژه پایان ترم برای درس مبانی برنامه نویسی استفاده می شوند بررسی و پیاده سازی کردیم که این پروژه ها عبارتند از:
1- بازی tic tac toe به صورت دو نفره و یک نفره.
2- برنامه ای برای مدیریت دفترچه تلفن با استفاده از مفاهیم ساختارها، فایل و توابع.
3- برنامه ای برای مدیریت فروشگاه با استفاده از مفاهیم لیست پیوندی، فایل و توابع.
دوره های مرتبط
آموزش تشخیص آنلاین دایره در تصویر با استفاده از وب کم
معرفی دوره یکی از دوره های پایه و کاربردی در پردازش تصویر و بینایی ماشین تشخیص اشکال هندسی می باشد…
آموزش تشخیص اشیا در تصویر
معرفی دوره تشخیص اشیاء در یک تصویر یکی از فن آوری های کاربردی و پر استفاده در مبحث بینایی ماشین…
آموزشی انواع فیلتر ها و تبدیلات حوزه مکان
معرفی دوره فیلتر ها انواع مختلف داشته و هر فیلتر کاربرد خاصی خود را دارد و بنا به شرایط پروژه…
آموزش مفاهیم پایه پردازش تصویر و بینایی ماشین
معرفی دوره پردازش تصویر و بینایی ماشین یکی از شاخه های جذاب و کاربردی در رشته هوش مصنوعی می باشند،…
امتیاز دانشجویان دوره
نظرات
425,000 تومان قیمت اصلی 425,000 تومان بود.295,000 تومانقیمت فعلی 295,000 تومان است.
ثبت نام دوره متوقف شده است
تبلیغات
ثبت نام دوره متوقف شده است
قوانین ثبت دیدگاه